Copywriterské šablony, které pracují s příběhem

Copywriterské šablony, které pracují s příběhem

Podobně jako spisovatelé, tak i copywriteři (či reklamní textaři, chtete-li) používají ověřené šablony, které jim usnadňují práci. Většinou se jedná o rychlé tipy, jenž mají předem stanovenou strukturu, která je zhutněna do několika málo bodů. My si dneska představíme zejména copywriterské šablony, které ve svém základu pracují s příběhem (ano, i reklama miluje příběhy).

Model AIDA

Model AIDA je akronym pro 4 anglická slůvka:

  • Attention
  • Interest
  • Desire
  • Action

Tato struktura by vám měla pomoci k vyvolání konkrétní akce u cílového čtenáře (např. nákup propagovaného produktu). To jest:

  1. Upoutání pozornosti
  2. Vzbuzení zájmu
  3. Vytvoření touhy po produktu či službě
  4. Výzva k akci („Kupte si to – je to levný!“ apod.)

Model SSS

Následující copywriterská šablona se bez příběhu neobejde, je na něm totiž založená. Opět se jedná o zkratku tří počátečních písmen slov:

  • Star = hvěždný příběh
  • Story = temné pozadí příběhu
  • Solution = vaše nabízené (samozřejmě nejlepší) řešení :)

Příklad, který jste už pravděpodobně někde zahlédli:

  • Stihla zhubnout do plavek za pouhých 14 dní.
  • Předtím se 3 roky zbytečně trápila v posilovně.
  • S radostí zobe naše zázračné pilulky BLABLABLA značka a kila jdou dolů opravdu skoro samy.

Model FFF

Další model využívá principu ztotožnění se a jde na to přes emoce:

  • Feel = empatie
  • Felt = ztotožnění se
  • Found = řešení

Tyhle příklady mě vždycky baví, takže:

  • Chodit neustále na poštu pro nedoručené balíčky je fakt opruz.
  • Znám to, před Vánocemi jsem tam prostál i 5 hodin týdně!
  • Pak jsem ale našel službu Sousedka hlídá vaše balíčky, s. r. o. a letošní Vánoce jsou díky ní úplně v klidu. ;)

Vsadím se, že jste již několikrát naletěli reklamám, které využívají tyto copywriterské šablony (já hned několikrát). Jsou prostě funkční.

Zajímavé je srovnání se základní strukturou příběhů. Tady například najdete nejjednodušší příběhovou strukturu, kterou znám. V této minisérii článků je potom k dispozici složitější rozbor jednotlivých částí příběhu.

Tak co, používáte někdy při vlastním psaní podobné zavedené šablony a fígle?

Jak poznáte, že se jako spisovatelé vyvíjíte?

Jak poznáte, že se jako spisovatelé vyvíjíte?

Zkušený autor: Chcete vědět, jak jsem se vypracoval? Začínající autor: Jasně! Řekni mi, jak se stát vševědoucím mudrcem! Zkušený autor: To byl sarkasmus? Začínající autor: Sarkasmus? Nejsem si jistý, co tím myslíš… Zkušený autor: Hmm, to je jedno. Vy chcete

Přečíst »
child-2125964_1280

I myšlenky mají své vedlejší účinky

Naše životy jsou plné vedlejších účinků různých myšlenek. Někdy se prostě stane něco, co jsme vůbec nazamýšleli nebo s čím jsme nepočítali (a to i v případě, že myšlenka byla správně realizována). První příklad: Znáte příběh krále Midase? Podle dochovaného

Přečíst »
Praktické rady pro tvůrčí psaní

Praktické rady pro tvůrčí psaní

Abyste nedopadli tak, jak je to na obrázku – tj. s prázdným papírem politým již vypitými šálky kávy – zkuste aplikovat alespoň některé z následujících rad pro tvůrčí psaní. Jsou to spíše libůstky a drobné nuance než zásadní a všeobecně

Přečíst »

Pojďte tvořit! 4000 účastníků, 9 let praxe a 98% spokojenost vám zaručuje osvědčený a osobitý přístup v úspěšných kurzech tvůrčího psaní (pro veřejnost i v těch online).

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Scroll to Top

Počkejte chvilku...

Nyní můžete využít možnosti online interaktivní výuky ve formě webinářů tvůrčího psaní. 

Než odejdete…

Odebírejte inspirativní newslettery plné skvělých tipů, dárků a exkluzivního obsahu. Dostávejte víc!

Cookie-Man

Tyto stránky používají k vylepšení některých služeb soubory cookies. Jejich prohlížením s tím souhlasíte. Více informací »