Copywriterské šablony, které pracují s příběhem

Copywriterské šablony, které pracují s příběhem

Podobně jako spisovatelé, tak i copywriteři (či reklamní textaři, chtete-li) používají ověřené šablony, které jim usnadňují práci. Většinou se jedná o rychlé tipy, jenž mají předem stanovenou strukturu, která je zhutněna do několika málo bodů. My si dneska představíme zejména copywriterské šablony, které ve svém základu pracují s příběhem (ano, i reklama miluje příběhy).

Model AIDA

Model AIDA je akronym pro 4 anglická slůvka:

  • Attention
  • Interest
  • Desire
  • Action

Tato struktura by vám měla pomoci k vyvolání konkrétní akce u cílového čtenáře (např. nákup propagovaného produktu). To jest:

  1. Upoutání pozornosti
  2. Vzbuzení zájmu
  3. Vytvoření touhy po produktu či službě
  4. Výzva k akci („Kupte si to – je to levný!“ apod.)

Model SSS

Následující copywriterská šablona se bez příběhu neobejde, je na něm totiž založená. Opět se jedná o zkratku tří počátečních písmen slov:

  • Star = hvěždný příběh
  • Story = temné pozadí příběhu
  • Solution = vaše nabízené (samozřejmě nejlepší) řešení :)

Příklad, který jste už pravděpodobně někde zahlédli:

  • Stihla zhubnout do plavek za pouhých 14 dní.
  • Předtím se 3 roky zbytečně trápila v posilovně.
  • S radostí zobe naše zázračné pilulky BLABLABLA značka a kila jdou dolů opravdu skoro samy.

Model FFF

Další model využívá principu ztotožnění se a jde na to přes emoce:

  • Feel = empatie
  • Felt = ztotožnění se
  • Found = řešení

Tyhle příklady mě vždycky baví, takže:

  • Chodit neustále na poštu pro nedoručené balíčky je fakt opruz.
  • Znám to, před Vánocemi jsem tam prostál i 5 hodin týdně!
  • Pak jsem ale našel službu Sousedka hlídá vaše balíčky, s. r. o. a letošní Vánoce jsou díky ní úplně v klidu. ;)

Vsadím se, že jste již několikrát naletěli reklamám, které využívají tyto copywriterské šablony (já hned několikrát). Jsou prostě funkční.

Zajímavé je srovnání se základní strukturou příběhů. Tady například najdete nejjednodušší příběhovou strukturu, kterou znám. V této minisérii článků je potom k dispozici složitější rozbor jednotlivých částí příběhu.

Tak co, používáte někdy při vlastním psaní podobné zavedené šablony a fígle?

Podobné příspěvky

Film Fontána

V dnešní době  zaplnil oslnivý Hollywood téměř všechna filmová plátna svojí typickou září. Proto není divu, že na sebe Fontána strhla takovou pozornost, když její světlo, byť stále Hollywoodské, má...

Cvičení: Zpoždění

Obecně platí, že dialogy zrychlují tempo vyprávění. Čistý dialog bez uvozovacích vět je to nejrychlejší, co můžete ve svém textu použít. Abychom si to uvědomili, pojďme se na to podívat...

Než začnete psát I

Příprava před psaním je velmi důležitá a musím podotknout, že by ji nikdo neměl podceňovat. To málo času, který jí věnujete, se jistě vyplatí. A pak můžete klidně přejít k...

Princip háčků

Nebylo tomu tak vždy, ale v dnešní době se zejména na začátku pracuje s tzv. principem háčků. Háček má za úkol zaujmout čtenáře a vzbudit v něm touhu pokračovat ve...

Podrobte svoji kreativitu zkoušce

Kreativita všeobecně otevírá brány do neznáma a umožňuje zatím nemožné. Díky ní existuje spousta úžasných věcí, knih a prosperujících firem. Mít skvělý nápad není jen tak. A mít skvělý nápad,...

Poučte se z pracovního rozvrhu Benjamina Franklina

Každý má svůj vlastní rytmus dne, který se hlavně odvíjí od jeho pracovních (příp. ještě školních) povinností. Nikdy není na škodu srovnat si svůj život s velkými jmény světového významu....

Pojďte tvořit! 4000 účastníků, 9 let praxe a 98% spokojenost vám zaručuje osvědčený a osobitý přístup v úspěšných kurzech tvůrčího psaní (pro veřejnost i v těch online).

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Scroll to Top

Než odejdete…

Odebírejte inspirativní newslettery plné skvělých tipů, dárků a exkluzivního obsahu. Dostávejte víc!