Příběhový myšlenkový model

pribehovy-myslenkovy-model

My lidé neumíme žít bez příběhů. Toto silné tvrzení se neopírá jen o mé soukromé a profesní vidění světa, ale i o mnoho odborných studií.

Například v roce 1944 provedli pan Heider s paní Simmelovou zajímavý experiment, kterého se zúčastnilo 120 náhodných subjektů.

Všem pustili následující krátké video (trvá jen minutu a kousek):

Po jeho zhlédnutí následovala otázka: „Co jste to právě viděli?“

Psst… Než budete číst dál, tak by bylo vhodné, abyste si video prvně prohlédli a na tuto otázku sami odpověděli…

* * *

Ze 120 lidí pouze 3 odpověděli jinak. 117x padlo, že na videozáznamu se něco děje, že je tam nějaký příběh (varianty konkrétních příběhů se potom už lišily).

Jen 3 lidé ze 120 prohlásili, že právě viděli pohybující se geometrické tvary.

Heider & Simmelová iluze byla jedna z prvních seriózních studií, která doložila příběhový myšlenkový model, jenž máme my všichni lidé v sobě od malička zakořeněný.

Jak se dá s příběhovým myšlenkovým modelem pracovat?

Dnešní doba je opravdu doba příběhová. Za poslední desítky let se začalo vědomě pracovat s příběhem snad ve všech běžných oblastech lidského života (a to samozřejmě nepočítám umění).

Příběh a jeho účinky se využívají v reklamách, při budování firemních značek, v politice, nejen při firemních prezentacích, v novinařině či PR nebo při komunikování na sociálních sítích, včetně obrazového Instagramu.

Je to jedna z fascinujících částí mého oboru, která je uplatnitelná doslova každou minutu, každý den a prakticky ve všech profesích. Je to velké téma, které jsem dopodrobna a s mnoha příklady a přesahy zpracoval například v online kurzu Tajemství příběhů.

TAJEMSTVÍ PŘÍBĚHŮ – KURZ RENÉHO NEKUDY
Online kurz Tajemství příběhů dopodrobna odkrývá příběhový myšlenkový model

Jestliže si myslíte, že se vás toto téma netýká, odstraňte ze svého života televizi, internet, komunikaci ve formě historek a zážitků, vzpomínky a plány do budoucna, sny i všechny druhy mezilidských vztahů, svoji práci, veškeré vzdělávání a samozřejmě mobil, módu, knihy a hudbu.

Co vám potom zbyde? Hmm?

Ano, až taková je síla příběhů, respektive příběhového myšlenkového modelu, který až strašidelně moc překračuje knižní vazby krásné literatury, sály multikin a haly světových muzeí!Přečtěte si také o síle a významu příběhů »

Psst… Chtěl bych vám ukázat celou řadu projektů, kurzů a pomůcek, které umí nastartovat (nejen) vaši kreativitu. Všechny najdete v menu nahoře v Rozcestníku. Jestliže jste dočetli tento článek, tak se tam mrkněte – nebudete litovat, protože většina je zdarma!

Vložit komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Click to access the login or register cheese Scroll to Top

Než odejdete…

Odebírejte inspirativní newslettery plné skvělých tipů, dárků a exkluzivního obsahu. Dostávejte víc!

Cookie-Man

Tyto stránky používají k vylepšení některých služeb soubory cookies. Jejich prohlížením s tím souhlasíte. Více informací »