Prokrastinace je často spojená se strachem začít.

Jestliže jste tento stav již poznali, může vám pomoci následující seznam rozcviček před psaním.

1. Vyzkoušejte nějaké krátké cvičení tvůrčího psaní

Může to být zdejší Povídkář, ale třeba i něco úplně jiného:

  • Vybavte si tři vaše známé a zkuste napsat jejich krátkou charakteristiku.
  • Vezměte si dnešní noviny a zkuste vymyslet příběh na základě nějakého poutavého titulku.
  • Vymyslete alternativní konec k vašemu oblíbenému (již napsanému) příběhu.
  • Pokuste se zachytit zajímavý rozhovor lidí ve vaší oblíbené kavárně nebo čajovně.
  • Více cvičení najdete tady.

2. Tzv. “free writing”

Na nic nemyslete a 10 minut piště bez jakékoliv kontroly rozumu. Prostě na papír zachycujte přesně to, co se vám právě honí v hlavě (i kdyby to měl být seznam věcí, které nesmíte zapomenout sbalit na vaši plánovanou dovolenou).

3. Poslechněte si pár oblíbených písniček

Dobře zvolená hudba vás může dostat do atmosféry příběhu, na kterém zrovna pracujete.

4. Pročtěte si důkladně již napsané části rukopisu

Vyzkoušejte metodu “nezávislého čtenáře” – pokuste se číst rukopis jako někdo úplně jiný. Jako někdo, kdo vás vůbec nezná. Tím si nejen zrevidujete rukopis, ale dostanete se do bodu, kdy si můžete skoro objektivně položit otázku “Jak by to asi mohlo pokračovat?”

Osobně se rozcvičuju buďto pomocí hudby (mám dokonce vytvořené speciální playlisty podle různých druhů nálad), nebo pročtením rukopisu.

Máte i vy nějakou zajímavou rozcvičku před psaním?

Vložit komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *