Hledáte zaručený návod, jak napsat úspěšnou knihu? Opravdu si myslíte, že existuje? Není lepší podívat se na zajímavé tipy od zavedených spisovatelů a učitelů tvůrčího psaní, a pak si vše sám(a) přebrat, uspořádat a vyzkoušet na vlastním psacím stroji?

Já vím, ono je to těžké, neboť tematických blogů o tvůrčím psaní je sice velká spousta, ale bohužel ne v češtině. Takže jsem strávil jeden celý dlouhý den pročítáním různých (většinou anglických) stránek a nasbíral jsem pro vás hned několik zajímavých rad a tipů pro psaní beletrie.

A tady jsou:

  1. Oslovování postav v dialogu jejich vlastními jmény nikdy nezní zajímavě. – Storyfix
  2. Neexistuje perfektní čas pro psaní, takže na něj zbytečně nečekejte. – Daily Writing Tips
  3. Pečlivě vybírejte, co se stane součástí vašeho příběhu. Vězte, že tam skutečně nepotřebujete dostat vše. – Beyond the Margins
  4. Ve sprše používejte voděodolné pouzdro, abyste si mohli dělat poznámky. – Writer Unboxed
  5. Abyste napsali lepší knihu, začněte u krátkého souhrnu děje. – Writer Unboxed
  6. Větší rozhodně neznamená lepší. A platí to hlavně u přídavných jmen, počtu postav a pompéznosti děje. – Writer Unboxed
  7. Spisovatelský blok může ukazovat na to, že se snažíte napsat něco, na co ještě nejste připraveni. – Gotham Writers’ Workshop
  8. Přirovnání jsou v beletrii nadužívaná a mohou být tudíž nudná. – Beyond the Margins
  9. Váš první román by neměl být na oko převlečenou monografií. – Anne R. Allen
  10. Zkoušejte využívat všech pěti lidských smyslů, když pracujete na popisech. – Jody Hedlund
  11. Prosím vás, už nepopisujte ticho jako “ohlušující”. – Glass Cases
  12. Úvod má čtenáře maximálně navnadit na další četbu. – Behler Blog
  13. Pokud jde o popis vaší postavy, tak platí, že méně je více. – Plot to Punctuation
  14. V akčních scénách vám pomůže udržet dynamiku a napětí délka věty. – The Other Side of the Story
  15. V první verzi příběhu nemusíte vědět úplně všechno. Použijte značky typu “X” pro místa, která potřebují časem doplnit. – Write to Done
  16. Občas je dialog zajímavější v momentě, kdy ukazujete, co se neřeklo. – Author Culture
  17. Dialog by měl odhalit emoce sám o sobě, ne pomocí berličky “řekla rozzlobeně”. – The Creative Penn
  18. Poznejte veškeré pozadí a minulost vaší postavy, i když do příběhu dostanete pouze 10 % z těchto informací. – Procrastinating Writers
  19. Vaše postavy nemohou být spokojené. Furt musí být něco špatně. – Anne R. Allen
  20. Pořiďte si malý zápisníček, kam si zapisujte veškeré zajímavosti a nápady, které potkáte na ulici, v práci či u doktora. Z 90 % totiž tento postřeh zapomenete a to by byla velká škoda. – RenéNEKUDA.cz
Vaše vlastní kniha
Pojďte tvořit!
Vyzkoušejte jedinečné kurzy tvůrčího psaní, které splnily sen již tisícům lidí. Nejsou určeny jen spisovatelům…
VÁŠ PŘÍBĚH